Saturday, January 16, 2010

hidup ada masanya semanis dadih.


dadih segar mewarnai peti sejuk rumah saya.stock untuk satu hari.itulah keistimewaan dadih segar ini.rasa yang susah untuk dilupakan.pasarannya meliputi dari pulau ke tanah besar.dan inilah partime yang berbaloi.lakukan hobi yang anda minat dan hobi itu memberi anda wang besar.maknanya jika tidak menghasilakn pulangan yang berupa wang kecil atau wang besar sekurangnya anda gembira dengan kerja buat hobi anda.
inilah sebahagian perjalanan hidup saya.cari wang dan belanjakan wang tersebut untuk yang lebih bermanafaat.
tetapi yang juga menghiburkan hidup saya ialah sekurang kurangnya dua orang yang kehilangan kerja akibat dari serangan sunami ekonomi kini menjadi pengusaha dadih dan selesa dengan hidup mereka.
ini bermakna walaupun saya adalah peminat wang besar ,saya juga punya jiwa yang besar untuk berkongsi dengan mereka yang bermasalah yang mungkin bernasib baik bertemu dengan saya.tunjukkan kesungguhan anda.insyaaalah saya akan menghargai seadanya.
saya ingin berkongsi dengan anda dengan berita gembira bahawa saya pernah menikmati zaman gemilangnya jualan dadih saya iaitu melebihi 200 pack sehari.dan seperti perniagaan lain saya juga mengalami zaman merosot jualannya sehingga 30 pack sehari.dunia chargeman yang sibuk ,adalah antara lain saya tak punya waktu untuk mencari pasaran baru.bila pasaran baru tak diteroka ,pasaran lama pula berhadapan dengan politik perniagaan.terimalah dunia ini seadanya.senyumlah dengan keenakan dan kemanisan dadih saya.
kepada anak anak muda diluar sana.jika anda mahu wang segera dan wang besar libatkan diri dalam perniagaan.jadikan hobi anda pendapatan untuk anda.insyaallah dunia akan turut tersenyum bersama anda.
dalam satu buku untuk menempa kejayaan.antara tips hebat yang pernah diberi ialah:
hidupkan impian anda
lakukan apa yang anda minat
lakukan jualan
nikmatilah kehidupan.

No comments:

Post a Comment