Sunday, January 24, 2010

chargeman dan chargewoman, pemboceng motosikal

menunggang motosikal sambil menghirup udara segar adalah nikmat yang harus dikongsi dengan orang lain.dikiri dan dikanan adalah laut sejauh mata memandang.satu lagi nikmat mata yang harus disyukuri.melihat keindahan dan kedamaian alam ciptaan tuhan mengalir kemata hati betapa kerdilnya kita.betapa kita selalu mengharap sepanjang perjalanan ini adalah laluan yang selamat.
inilah 20 minit pertama setiap hari yang saya lalui sebelum sampai ketempat kerja.dah berpuluh tahun begini.selalunya otak dah mangli dan pandangan juga beku.tak dak yang istimewa yang boleh menyentuh pandangan mata yang boleh memberi signal ke mata fikiran.

sesekali pun ada ,selalu pun ada ada ,motosikal dan pemboceng wanita yang menunjukkan lurah punggungnya dan warna seluar dalamnya memotong perlahan.dan bagaikan tarikan magnet beberapa buah motosikal dibelakang melajukan daya pusingan rodanya untuk mengejar show percuma.fuuh dunia oh dunia.kita selalu memandang kecil, dosa menampakkkan seluar kecil dan lurah punggung itu.wanita memang seorang yang mampu meng "chargeman "kan dunia lelaki.
setiap mata memandang ,setiap nafsu terangsang itu adalah dosa.
meremehkan dosa kecil akan membesarkan nilai dosa.apatah lagi kalau berbangga dengan maksiat yang dilakukan.
wahai manusia!apakah nikmat tuhanmu yang hendak kamu dustakan.nafas yang kamu pinjam.kecantikan yang kamu pinjam.seksi tubuhmu yang dianugerahkan. punggungmu yang mampu kamu rasai nikmat duduk dan berehat.

carilah makna hidup ini kerana ada satu lagi hidup yang lebih panjang yang akan ditempuh.
seorang chargeman juga akan ditanya.
seorang charge woman juga akan disoal.

No comments:

Post a Comment